Nasiśnij Enter aby Wyszukać
UWAGA. Z powodu urlopu serwisanta, w dniach od 17.07.2017 do 30.07.2017 serwis elektroniki jest nieczynny.
Wszystkie reklamacje będą rozpatrywane po 30 lipca 2017 roku.
Za utrudnienia przepraszamy

Jammer – czujnik parkowania, który chroni przed mandatami

To, że stosowanie urządzeń zakłócających pracę policyjnych radarów jest zabronione, wiedzą chyba wszyscy. Ale ciekawe, czy można by się wybronić stwierdzeniem, że nasze urządzenie to po prostu czujnik parkowania. Skąd ten pomysł?

Miałem ostatnio okazje pobawić się i potestować najnowszą “zabawkę” o nazwie Jammer Laser Interceptor. Po ustawieniu głowic i podłączeniu zasilania, niemal od razu usłyszałem ostrzeżenia o przeszkodzie, którą nota bene byłem ja sam. Stojąc przed głowicami (oczywiście w serwisie firmy) słychać było wyraźne sygnały z wbudowanego głośniczka centralki. Zresztą centrala obsługuje do 4 głowic po dwie z przodu i dwie z tyłu. Ja akurat miałem tylko dwie więc symulowały montaż z przodu samochodu. No ale z tymi czujnikami to tak przy okazji wyszło. Wiadomo przecież po co się montuje takie cudeńka w samochodzie wink

Byłem bardzo ciekawy czy celując lidarem (radarem laserowym) w głowice będę mógł dokonać pomiaru prędkości. Tak właściwie to pomiaru postoju, bo zestaw leżał na blacie serwisowym i podłączony był do sieciowego zasilacza laboratoryjnego. Tak więc w ręce broń, a właściwie lidar, cel, pal ………..  błąd, błąd pomiaru E01. Błąd czyli OK, dobrze, działa, Jammer zakłócił próbę pomiaru. Z centralki wydobywa się przeraźliwe wycie i komendy w języku angielskim, w którym jestem słaby, ale zrozumiałem, że wykryto laser i należy zwolnić. Jeżeli chcesz zobaczyć, jak to wyglądało, poniżej umieściłem krótki filmik:

Dobrze się złożyło, że niemal w tym czasie była okazja sprawdzić Jammer w terenie. Kierowca, który z wiadomych przyczyn woli zachować anonimowość, chciał sprawdzić skuteczność nowego nabytku. Dalsza część filmu pokazuje, jak prawidłowo lidar mierzy prędkość oddalającego się samochodu. Było to możliwe, gdyż nie miał on zamontowanych głowic z tyłu. Chwilę potem jazda w stronę miernika dawała tylko błędne odczyty. Zresztą, w tym samochodzie prócz tego Jammera był jeszcze jeden z najlepszych antyradarów Escort Qi45 – mocny zestaw trzeba przyznać.

Szkoda, że nie otrzymałem oprogramowania i odpowiedniego kabelka, który umożliwia podłączenie do komputera. Można wtedy ustawić bardzo ciekawą opcję. Mianowicie automatyczne wyłączenie Jammera kilka sekund po wykryciu próby pomiaru. To rewelacyjna opcja, która przy pierwszej próbie pomiaru zakłóca działanie lidara i powoduje wyświetlenie błędu (my otrzymujemy sygnał i zaczynamy hamowanie), a dosłownie za kilka sekund urządzenie jest już uśpione i można spokojnie skontrolować prędkość pojazdu nie wzbudzając podejrzeń. Z dobrych źródeł wiem, że policjant często otrzymuje błąd pomiaru, zwłaszcza, gdy kontroluje auto, które jest znacznie od niego oddalone.

Często przychodzą do mojej firmy klienci–kierowcy, którzy pytają, czy jest coś skutecznego na te lasery…… No więc już odpowiadam, że jest – choć może być problem z wytłumaczeniem policjantowi, że jest to tylko czujnik parkowania i trzeba się liczyć z konsekwencjami stosowania takiego urządzenia. Dalej najlepszym i najtańszym sposobem pozostaje jazda zgodna z przepisami smiley

Paweł Ślubowski

Nie ma jeszcze komentarzy, dodaj jeden poniżej.

t Twitter f Facebook g Google+