Nasiśnij Enter aby Wyszukać
UWAGA. Z powodu urlopu serwisanta, w dniach od 17.07.2017 do 30.07.2017 serwis elektroniki jest nieczynny.
Wszystkie reklamacje będą rozpatrywane po 30 lipca 2017 roku.
Za utrudnienia przepraszamy

Czy też masz problem z bezpiecznym parkowaniem przodem?

7 Lipiec 2011

Wydawałoby się, że aby zamontować czujniki parkowania z przodu samochodu można kupić i zastosować dowolne czujniki cofania. Jednak takie rozwiązanie niesie za sobą szereg komplikacji. Pierwsza kwestia to zasięg takich czujników. Systemy przeznaczone na tył wykrywają przeszkody najczęściej już z odległości 2m. Jazda w kolumnie samochodów np. w ulicznym korku byłaby dość uciążliwa, gdyż słyszelibyśmy dźwięki ostrzegające o przeszkodzie. Przednie czujniki parkowania mają znacznie zmniejszoną odległość wykrywania przeszkody, która nie przekracza 1,2m. Przy czym, pierwsze wykrycie przeszkody aktywuje jedynie wyświetlacz, a dźwięki ostrzegawcze pojawiają się, gdy przeszkoda zbliży się na odległość mniejszą od 0,8m.

Kolejną kwestią jest sposób podłączenia. O ile czujniki cofania załączają się automatycznie w chwili włączenia biegu wstecznego (poprzez podanie zasilania z żarówki), to załączanie przednich wymagałoby zastosowania włącznika będącego w zasięgu ręki kierowcy. To mało wygodne rozwiązanie, może sprawiać, że z czasem zwyczajnie zaprzestaniemy jego używania. Czujniki przeznaczone na przód, mają specjalny system, który aktywuje je po każdym naciśnięciu pedału hamulca (sygnał ze świateł stop). To rozwiązanie jest o tyle sprytne, że jeżeli po aktywacji, czujniki nie wykryją przeszkody to nawet nie załączają  wyświetlacza. Kierowca nawet nie wie, że system co jakiś czas, gdy tylko przyhamujemy sprawdza, czy nie ma w pobliżu zagrożenia dla przedniego zderzaka.

W bardziej zaawansowanych rozwiązaniach można spotkać moduły czytające prędkość pojazdu. Gdy tylko ta spadnie poniżej 15–10 km/h podają one zasilanie, które pobudza działanie przednich czujników i auto gotowe jest do bezpiecznego parkowania. Przy wyższych prędkościach, system jest nieaktywny i nie niepokoi kierowcy niepotrzebnymi sygnałami ostrzegawczymi. Możnaby się zastanawiać, czy stosowanie czujników parkowania na przód ma sens. To jest oczywiście sprawa indywidualna każdego kierowcy. Jednak współczesne samochody coraz częściej „utrudniają” prawidłową ocenę odległości przeszkody do zderzaka, a systemy parkowania zdecydowanie poprawiają manewrowanie pojazdem.

A duży wybór czujników cofania i parkowania znajdziesz w sklepie HADRON!

Paweł Ślubowski

Nie ma jeszcze komentarzy, dodaj jeden poniżej.

t Twitter f Facebook g Google+