Doprecyzujmy o Navman 5000 LM

5 4 903

W ostatnim czasie miałem okazję potestować trochę nowych nawigacji. Mimo, iż wydawało by się, że każdy używa takiej czy innej w swoim smartfonie, to nowe urządzenia z segmentu personalnych nawigacji ciągle powstają.

Pierwsze wrażenia z Navman 5000 LM
Dzis na warsztat wrzucimy 5″ nawigację Navmar 5000 LM, z mapami TeleAtlas na 44 państwa. Estetyczne opakowanie, kryje w sobie dość standardową kompletację, zasilacz samochodowy, 2 częściowy uchwyt, instrukcje, płytę CD i samo urządzenie. Właściwie niczego nie brakuje, choć przydałby się przewód USB-miniUSB, bo ten w komplecie, jest zintegrowany z ładowarką samochodową i nie da się go odczepić – a szkoda. Samo urządzenie niczym specjalnym nie zachwyca ani nie odpycha, ot zwykła nawigacja za kilkaset PLN. Zobacz na poniższym filmie rozpakowanie Navman 5000 LM

Pokaż kotku co masz w środku
Oczywiście, wygląd można sobie podarować. Ważne jest, jak spisze się software w połączeniu z tym konkretnym hardware. Zapewnienia producenta, które krzyczą z opakowania, zapowiadają się nieźle. Markowe mapy TeleAtlas z aż 44 krajami, i dożywotnia aktualizacja map to duże atuty. Tak więc odpalam sprzęt iii …. ekran 400 x 200 pikseli, oporowy, no fakt, do smartfona mu daleko, ale to standard w nawigacjach za 300 a nawet 700 PLN. Poruszanie się po nowym, nieznanym wcześniej menu, nie nastręcza żadnych problemów, szybko znajduję funkcje wyszukiwania adresu. Wpisuję, Warszawa, Dygata …. uuu nie ma ulicy Dygata. Wpisałem ją celowo, bo wiem że jest dopiero od 1,5 roku. Nie martwi mnie to mocno, w końcu wiem że mapy będzie można zaktualizować.

Zobacz: Nawigacje w sklepie hadron

Nawigowanie
W czasie jazdy, ekran okazuje się dobrze widoczny, może nie do końca jest to zasługa samego ekranu a raczej tego, że ulice prezentowane są na białym tle, co daje duży kontrast i dobrą widoczność nawet w ostrym słońcu. Przyjemny głos lektorki, wymienia dokładnie nazwy ulic w które mam skręcić, asystent pasa ruchu, miło prowadzi do wyznaczonego celu. Niestety takie dodatki jak fotoradary, trzeba sobie dokupić, albo jeździć zgodnie z sugerowaną, na ekranie dopuszczalną prędkością. Niestety, dużym mankamentem map TeleAtlas, jest słabe, a nawet bardzo słabe, rozłożenie numeracji budynków. One nie są w swoich punktach GPS. W przypadku długich ulic np Powstańców Śląskich 122 w Warszawie to różnica aż 1,5 kilometra. W przypadku ulicy Krasińskiego 61, jest sporo lepiej (ok 100m) ale dalej jest nieprecyzyjnie. Nie wiem jak jest w innych miastach, państwach, ale po Warszawie, mapa słabo się spisała. Za to miłe są wszelkiego rodzaju funkcje, jak zapis śladu, komputer, dobór różnych parametrów przejazdu … tego jest naprawdę dużo.

Aktualizacje map – które działają
Bardzo miłym zaskoczeniem, okazał się program dołączony na płycie CD. Łatwo się instaluje, a po podłączeniu nawigacji Navman do komputera, jest ona automatycznie wykrywana, i sprawdzane są dostępne aktualizacje. Właściwie kilka intuicyjnych naciśnięć, trochę czasu (na ściągnięcie i aktualizację) i już można się cieszyć nowymi mapami. Co więcej, po aktualizacji, pojawiła się ulica Dygata w Warszawie, co prawda bez numeracji ale jest. Niestety numeru 59 na ulicy Krasińskiego dalej TeleAtlas nie zaktualizował.  Program umożliwia łatwe zarejestrowanie urządzenia, zaplanowanie trasy, zakup dodatków jak np. bazę fotoradarów, czy innych map. Trzeba przyznać że to mocny punkt tej nawigacji. Pamiętam Blaupunkty z mapami TomTom z darmową aktualizacją, tylko mało kto wiedział, jak tej aktualizacji dokonać……

Aktualizacja-map-TeleAtlas Aktualizacje-NavMan Kup-baze-fotoradarow-do-navman

Podsumowanie
Jeżeli szukasz taniej (do 350 PLN) nawigacji z legalnymi, markowymi, mapami Europy i darmowymi dożywotnimi aktualizacjami, to jak najbardziej polecam Navmana 5000. Zresztą, obawiam się że nie znajdziesz lepszej oferty. Dla osób które chcą precyzyjnie nawigować do celu, ta nawigcja może nie wystarczyć … ALE.. trzeba tu wspomnieć że Navman działa na systemie Windows CE. To oznacza ze możesz zainstalowac sobie dowolną inną mapę, pracjącą w tym środowisku, np. AutoMapa.

Paweł Ślubowski

Odpowiedz na 1 |
Anuluj odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

  1. Ulaa mówi

    Hej, mam problem z aktualizacją powyższego urządzenia i się zastanawiam czy to może być wina kabla czy inna, zresztą rejestracja też mi się nie powiodła. Bardzo proszę o kontakt na maila i pomoc.
    Z góry dziękuję.

  2. Wieslaw mówi

    Witam
    Jak zarejestrować NAVMAN 5000 LM – BEZ POWODZENIA.
    Prosze o porade jak zarejetrowac NAVMAN 5000 LM.
    Wiesiek z Bydgoszczy – PL

  3. Marcin mówi

    system nie widzi urządzenia i nie da się go zarejestrować bo strona nie istnieje!!!!

    Nie kupujcie tego bubla

  4. Michał mówi

    AutoMapie nawet do pięt nie sięga, ale widziały gały co brały (w sensie ceny) – często traktuje normalne drogi jako gruntowe i przed nimi ostrzega, a gdyby się jej słuchał na S8 w Warszawie, to nigdy bym dobrze nie skręcił. Sama aktualizacja (łatwa i „dożywotnia”) w czasie budowy dużej liczby nowych odcinków A/S/DK jest dużym pozytywem. Fajna jest też opcja wyboru trasy -łatwa/szybka/ekonomiczna.

  5. Wodnik mówi

    Założenie tej nawigacji na uchwyt tragedia w dodatku wyłącznik umiejscowiony niewłaściwym w miejscy powodując częste naciśnięci a za razem wyłączenie przy przy wpięciu na ten spi…. y.uchwyt

W celu zapewnienia optymalnego funkcjonowania witryny, strona używa plików Cookies OK Czytaj więcej