Starcie dwóch koreańskich liderów DVR wspieranych przez japońskie Sony i Sharp-a

2 1 049

Pamiętasz, jak we wpisie z 21 października zestawiłem rejestrator jazdy BlackSys CF-100 i Prestigio RoadRunner 511? Chińskie Prestigio nie miało szans. Jakość jego nagrania została zmiażdżona przez materiał, jaki dostarczył koreański BlackSys. Tym razem postanowiłem dać temu koreańskiemu producentowi modelu CF-100 godnego przeciwnika w postaci DVR DOD LS430W. To również koreański producent rejestratorów trasy, a te bratobójcze starcie, pośrednio wspierane jest przez dwie japońskie firmy: Sony i Sharp*, które są dostawcami optyki do tych topowych czarnych skrzynek. Konkretnie: Sony obecne jest w BlackSys CF-100, a Sharp* w DOD LS430W.

Celem wyjaśnienia dodam, że w nagraniu użyłem LS430W, ponieważ tego dnia akurat taki model miałem dostępny. Ale równie dobrze można było użyć nieco tańszego LS330W, który ma te same parametry, tyle że podobnie jak BlackSys CF-100 ma w opcji obsługę modułu GPS.

No i stało się. BlackSys CF-100 od CammSys Corp, ma godnego przeciwnika. Na początku ciężko było mi jednoznacznie wskazać zwycięzcę. Jednak po kilkukrotnym obejrzeniu materiałów i przypatrzeniu się szczegółom mogę powiedzieć, że technologia WDR w DOD LS430W oraz DOD LS330W robi swoje i sprawia, że Dream Of Digit-tech z optyką Sharpa* jest zwycięzcą.

Co to jest WDR (Wide Dynamic Range)? To zrównoważona ekspozycja w nocy. Jest to zaawansowana technologia, która sprawia, że kamera nagrywając materiał w nocy wykorzystuje dwa czasy otwarcia migawki w alternatywnych polach video. Łączy w sobie te dwa pola w jednej ramce i nawet jeśli jedna część jest za jasna, a inne ciemne, w połączeniu otrzymujemy obraz wysokiej jakości i o optymalnej ekspozycji.

O ile obraz z obu rejestratorów trasy jest porównywalny, to z funkcjonalnością i możliwościami już tak nie jest. Są tu znaczące różnice, o których warto co nieco napisać. Widoczna od razu różnica to ekran LCD. Firma CammSys nie wyposażyła w niego swojego BlackSys CF-100, natomiast Dream Of Digit-tech zastosowała w LS430W / LS330W dobrej jakości ekran o przekątnej aż 2,7”. Taki ekran pozwolił zaimplementować kilka przydatnych funkcji, jak choćby duży wskaźnik prędkości, informacje o jej przekroczeniu, czy asystenta koncentracji kierowcy. Dodatkowo rejestratora trasy z ekranem możesz użyć, jak typowej kamery lub jako aparat fotograficzny z wszystkimi potrzebnymi nastawami, jak naświetlenie (EV), czy balans bieli (WB). Z kolei BlackSys CF-100 umożliwia podłączenie drugiej – tylnej kamery. W ostatnim czasie coraz więcej osób pyta o dwie kamery i często w kontekście nagrywania parkingowego.

Rejestrator jazdy z ekranem LCD DOD LS430W

DOD LS430W i LS330W mają jeszcze dwa asy w.. specyfikacji. Jednym z nich jest nagrywanie z prędkością 60 klatek na sekundę. Co prawda przy zmniejszonej rozdzielczości do HD (1280 x 720), ale tak szybkie zdjęcia pozwalają ostro uchwycić szybko poruszający się obiekt. Obiecuję, że sprawdzę i porównam nagranie w FullHD przy 30 fps i HD przy 60fps.

Drugim atutem tej samochodowej kamery do rejestracji jazdy jest obsługa kart do 64GB. Trzeba jednak od razu zastrzec, że nie ze wszystkimi tak dużymi kartami DOD LS430W będzie działał. Sprawdzony został z pamięciami GoodRAM 64GB i te mogę śmiało zarekomendować.

Dosyć istotnym parametrem jest kąt widzenia. I tu mamy ciekawostkę, ponieważ w specyfikacji BlackSys CF-100 możemy przeczytać, że dysponuje kątem 1300, a DOD LS430W kątem 1400. Jednak obraz z kamer pokazuje z goła coś innego. Wyraźnie widać, że CF-100 ma większy kąt widzenia od DOD LS430W.

Trzeba przyznać, że Koreańczycy z niewielką pomocą Japończyków zaprojektowali i zrobili naprawdę zacne sprzęty. To obok firmy Pittasoft już trzech producentów z tego kraju w mojej ofercie. Jest w czym wybierać, a każda z firm oferuje specyficzne możliwości swoich rejestratorów. Poniżej zamieszczam tabelkę, która nieco usystematyzuje porównanie.

Parametr BlackSys CF-100 DOD LS430W/LS330W
wyświetlacz brak ciekłokrystaliczny LTPS TFT 2,7 cala
matryca kamery CMOS 2M CMOS, 1/3″ 3M
optyka SONY SHARP*
format wideo H.264 (AVI) H.264 (MOV)
obiektyw – kąt widzenia 130deklarowany w specyfikacji 140deklarowany w specyfikacji
tryb nagrywania 1920×1080 (30fps) 1920×1080 (30fps), 1280×720 (60fps), 1280×720 (30fps), 640×480 (30fps)
obiektyw – czułość 1.0 LUX —————-
kamera – rozdzielczość FullHD 1920(H) x 1080(V) FullHD 1920(H) x 1080(V)
mikrofon wbudowany wbudowany
możliwość wyłączenia
nagrywania audio
TAK TAK
nagrywanie parkingowe TAK TAK
wykrywanie ruchu TAK TAK
podłączenie 2-giej kamery TAK NIE
odbiornik GPS TAK LS430W-wbudowany
LS330W-możliwość współpracy
obsługa kart mSD do 32G do 32G oraz niektóre 64G (np. GoodRAM)
karta pamięci w zestawie tak 16G NIE
wymiary 58 x 100 x 29 mm 112.4 x 65 x 32.8 mm

* Sprostowanie: w treści mylnie podaliśmy, że optykę do DODa dostarczył Sharp. ZOBACZ nasze sprostowanie.

Odpowiedz na 1 |
Anuluj odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

  1. stefan mówi

    chccialem zaznaczyc male ale, kamera DOD nie uzywa optyki sharp, slowo sharp oznacza ostre a nie producenta optyki….i zapewne wywnioskowaliscie ze w specyfikacji informacja 6G Sharp Lens oznacza Sharp producent to tak naprawde producent mial na mysli 6 G (Glass) Sharp (Ostre) lens (szklo/opytke), sugeruje poprawic inormacje bo kilka duzych forum z was sie mocno smieje.

    1. Sklep motoryzacyjny HADRON mówi

      NASZ KOMENTARZ I SPROSTOWANIE MOŻNA ZNALEŹĆ TUTAJ

W celu zapewnienia optymalnego funkcjonowania witryny, strona używa plików Cookies OK Czytaj więcej