Więcej dziennych DRL się nie sprzeda – NSSC na to ma nowe modele

5 572

Zastanawiam się, jak długo jeszcze potrwa sprzedaż świateł dziennych LED. W końcu nowe auta, od jakiegoś czasu mają je fabrycznie zamontowane, a do samochodów starszych, kto już miał kupić, to chyba już kupił. Pewnie nie mam racji skoro jeden z większych dostawców tych świateł marki NSSC, inwestuje w nowe modele. Nie tak dawno ukazały się odświeżone wersje HiD 510L i HiD 502mini, przy czym stare modele nie zostały wycofane i oferowane będą równolegle do nowych.

Światła do jazdy dziennej HiD 510L to okrągłe lampy, którym dodano funkcję świateł pozycyjnych. Przyznaję, że wygląda to dość efektownie i przypomina rozwiązanie świateł z BMW. Wszystko za sprawą, świecącego wokół lampy pierścienia, który to jest aktywowany, gdy włączymy w samochodzie światła postojowe. Do realizacji funkcji świateł dziennych, tak jak w poprzednim modelu, wykorzystano 4 mocne, 1W, diody LED. Kształt obudowy i wielkość pozostały bez zmian, jak w poprzednim modelu HiD 510, ale to dobrze, bo sprawdziło się to i zyskało uznanie wśród wielu klientów. Zobacz poniższy film prezentujący działanie:

Kolejną nowością w NSSC są światła DRL HiD 502mini. Z koncepcją tych świateł po raz pierwszy zetknąłem się właśnie przy modelu HiD 502 marki Vertex, a którą to markę wchłonęło swego czasu NSSC. Pisałem zresztą o tym we wrześniu 2011 roku. To nietypowe rozwiązanie, gdzie każdą diodę LED potraktowano, jako osobny punkt świetlny i umieszczono w osobnej obudowie. Świetne rozwiązanie, które pozwala na dowolną konfigurację rozstawienia diod. W zależności od modelu samochodu i od możliwości, światła mogłeś ustawić w jednej linii, w dwóch, na okrągło, właściwie pełna dowolność. Z modelem HiD 502 dzienne światła LED można dopasować do każdego samochodu. W nowym modelu wszystkie te zalety zostały zachowane, przy czym zmniejszono średnicę oczek z 29mm do 20mm. Świetny pomysł, wykonanie i najważniejsze ilość emitowanego światła pozostały bez zmian. Zresztą zobacz sam na poniższym filmie.

Zdaje się, że dzienne światła LED sprzedawać się będą jeszcze długo, a NSSC nie spocznie z nowościami, dopóki każdy samochód nie będzie miał ich zamontowanych 😉 Oczywiście popieram tą koncepcję, bo LED-y w samochodzie zawsze oznaczają nowoczesność i oszczędność.

Paweł Ślubowski

Wasze Komentarze

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

  1. Rafal mówi

    Witam
    HiD 510L lampki super. Ale mam pytanie. Czy jest ryzyko że policjant lub diagnosta uzna że jest niezgodne z przepisami że lampy dzienne DRL świeca sie razem z pozycjami? Wiem że diody główne sie wyłączają a włącza sie tylko słabe okrągłe podświetlenie ale to wciąż ta sama lampa DRL! Takiego przypadku zdaje się że przepisy o DRLach nie uwzględniają.
    Tak że mam pewne wątpliwości a jak wszyscy wiedzą rozmowa z w/w bywa niemerytoryczna ze względu na zatwardziałość umysłów i przekonanie o własnej nieomylności! Co wy na to?
    Pzdr RafalX

    1. Paweł Ślubowski mówi

      To bardzo trafne pytanie. Światła dzienne mogą pracować jako postojowe, pod warunkiem że mają stosowane oznaczenie “A02” wybite na kloszu. Z oferty HiD NSSC, takie oznaczenie posiadają modele 501, 507 i 510. Zresztą podobne rozwiązania powszechnie stosują producenci nowych samochodów. Te same światło pracuje jako dzienne świecąc mocniej i postojowe świecąc słabiej.

  2. Tomek mówi

    Pytanko odnósnie działenia samego oringa, jeśli dobrze rozumiem załacza się tylko w przypadku włączenia świateł postojowych, przy światłach miajania gasnie?

    1. Paweł Ślubowski mówi

      dokładnie tak

  3. grzd mówi

    A jak z odległością od bocznego obrysu? Ma być 40cm -ale do pierwszego czy ostatniego 5 oczka po danej stronie?

W celu zapewnienia optymalnego funkcjonowania witryny, strona używa plików Cookies OK Czytaj więcej