Moduł ESS Adaptacyjnego Światła STOP

Pamiętam czasy, kiedy przedstawicielami motoryzacji na naszych drogach były małe Fiaty, Syrenki, Wartburgi i Trabanty. Zresztą jednego takiego Trabanta miał mój tata i z całą pewnością wiem, że wystarczyły tam dwa światła STOP. Na tamte czasy, wydawało się to optymalnym rozwiązaniem, w końcu jak przepaliła się jedna żarówka była jeszcze druga.  Potem w połowie lat 90-tych, część kierowców domontowywała trzecie światło STOP, a pod koniec tych lat, producenci samochodów zaczęli je seryjnie montować, właściwie dla całego europejskiego rynku.

Zresztą Europa, ze swoim trzecim światłem STOP w samochodach, wcale nie była pierwsza. O ile dobrze wyszukałem w internecie, pierwsze badania i wdrożenia takiego rozwiązania wprowadziły Stany Zjednoczone i Kanada.

Zobacz też: kamery cofania w świetle STOP do VolkswagenaOpla VivaroRenault TraficMercedesa SprinteraForda TransitaFiata Ducato.

Kolejną ewolucją jaką przeszły światła STOP to zaimplementowanie funkcji migania podczas gwałtownego hamowania. Taka funkcjonalność spotykana jest w niemal każdym obecnie produkowanym samochodzie. Ale co ze starszymi samochodami i czy aby na pewno funkcja ta jest przydatna?

Dziś ruch na ulicach jest znacznie gęstszy i szybszy a coraz sprawniejsze hamulce potrafią bardzo szybko wytracić dość znaczną prędkość samochodu. To powoduje, że kierowca jadący za hamującym pojazdem, musi bardzo szybko podjąć manewr hamowania. Dlatego im szybciej zauważy taką konieczność tym lepiej. Trzecie światło STOP i do tego migające, powoduje że znacznie łatwiej je zauważyć.

Co ciekawe, teraz również Ty możesz doposażyć swój samochód w funkcję migającego światła STOP i to w stosunkowo prosty sposób i za rozsądną cenę. Wszystko za sprawą modułu ESS adaptacyjnego światła STOP, który oferujemy naszym klientom w sklepie Hadron. Moduł szturmem zdobywa popularność a na jego założenie, w swoim KIA Sportage, skusił się także nasz handlowiec Marcin.

Jeżeli jesteś ciekawy jak moduł ESS (Emergency Stop Signal) działa w praktyce i jak wyglądał jego montaż to zapraszam Cię  do obejrzenia krótkiego filmu poniżej:

Jak można zobaczyć montaż modułu ESS powodującego pulsowanie trzeciego światła STOP nie jest skomplikowany, ale warto dobrze zaznajomić się z instrukcją. Nawet nam nie udało się uniknąć pewnego błędu. Należy pamiętać, że oferowany przez nas moduł, steruje światłami STOP, masą a nie plusem.

Ważne też jest prawidłowe umiejscowienie modułu ESS względem osi ruchu pojazdu. Jeżeli unikniemy błędów, czas montażu, w większości samochodów, nie powinien przekroczyć 45 minut – zapraszamy.

Paweł Ślubowski

Wideorejestrator… w policyjnym radiowozie
PREVIOUS POST
Drogi i bezdroża Hadronu
NEXT POST

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *