Radio 2 DIN do Hondy Civic UFO Android

1 8 059

Nie pokażemy tu jak wyjąć radio w Hondzie Civic VIII (UFO), postaramy się jednak omówić podłączenie radia samochodowego 2 DIN Android do tego modelu auta. Na początku trzeba jednak wyjaśnić kilka spraw podstawowych.

Radio do Hondy UFO
Rzecz oczywista, ale ten wpis będzie się odnosił do auta jakim jest Honda Civic VIII generacji, modele Hatchback. Popularnie te Hondy nazywane są UFO i produkowane były w latach 2006 – 2011. Poza tym rzecz dotyczy tu modeli z podstawowym radiem, czyli nie dotyczy to Hondy z fabryczną nawigacją. Dla ułatwienia, wnętrze Hondy Civic, o której tu mowa wygląda tak:
Radio 2 DIN do samochodu
Druga sprawa to radio 2 DIN, gdzie określenie “2 DIN” oznacza rozmiar radia jakie chcecie podłączyć. Tu kryje się pewne niebezpieczeństwo. Otóż typowo chińskie radia 2 DIN, sprowadzane z aliexpress często nie trzymają standardu 2 DIN, więc możecie mieć wiele zabawy przy dopasowaniu ramki do takiego radia. Radia samochodowe z aliexspress mogą mieć też inną wadę a mianowicie brak standardu ISO. Wtedy czeka Cię zabawa z lutownicą i dorobienie kostki ISO.

Zestaw montażowy do Hondy Civic UFO
Skoro już wszystko wyjaśniliśmy, to przechodzimy do rzeczy. Najpierw radio Android do Hondy Civic VIII UFO. Dla ułatwienia weźmiemy radio GMS 7901 (Android 8.1). Po pierwsze trzyma ono rozmiar 2 DIN, po drugie dostajesz je wraz z kompletem okablowania. Kiedy już mamy radio, trzeba dobrać komplet rzeczy koniecznych do montażu. Tu z pomocą przychodzi zestaw montażowy do Hondy Civic UFO, w którym znajdziesz ramkę montażową, moduł sterowania z kierownicy oraz adapter antenowy i inne.

Sterowanie z kierownicy Honda UFO
Wiemy z doświadczenia naszych klientów, że instalacja interfejsu sterowania z kierownicy może sprawiać nieco kłopotów, dlatego przychodzimy z pomocą tym, którzy chcą zamontować radio w Hondzie Civic Ufo. Rozpocznijmy od schematu montażowego sterowania radiem z kierownicy w Hondzie.

Sprawa wydaje się prosta. Po wyjęciu oryginalnego radia, z instalacji wychodzą kostki, do których finalnie musisz podłączyć radio samochodowe przy pomocy modułu sterowania z kierownicy. Żeby to zrobić, najpierw musisz przygotować moduł sterowania z kierownicy i wszystko podłączyć we właściwej kolejności. Jak wspomniano, dostajesz od nas zestaw podłączeniowy, który poza ramką montażową ma takie elementy jak niżej.

Widać tu fizycznie to samo co na schemacie, czyli przewody podłączeniowe (do instalacji, ISO do radia, wtyk do modułu), sam moduł, przewód moduł – radio i adapter antenowy. Najprościej pójdzie z adapterem antenowym, ponieważ podłączasz tu wszystko kostka w kostkę + niebieski przewód podłączasz do przewodu w kostce, gdzie pojawia się zasilanie po włączeniu stacyjki. Zajmijmy się teraz samym modułem.

Trzy zwory musisz umieścić w wolnych gniazdach wtyku przewodu moduł – radio.

Wszystkie trzy przewody umieszczasz tak jak pokazano poniżej.

W efekcie otrzymujesz przygotowany przewód moduł – radio.

Ten przewód jest uniwersalny, więc jeśli masz gniazdo jack (do sterowania z kierownicy w swoim nowym radiu), to po prostu wpinasz wtyk jack i tyle (tak może być w markowych radiach jak np. Pioneer, JVC, Sony itd.). Jeśli nie masz gniazda jack w radiu do sterowania z kierownicy, musisz odciąć wtyk jack z przewodu powyżej i znajdziesz tam trzy przewody (czerwony, biały, czarny).

UWAGA: może się zdarzyć, że kupisz przewód moduł – radio już z gotowymi zworami oraz z wyprowadzonymi przewodami KEY1, KEY2 oraz GND (zobacz zdjęcie poniżej).

Wtedy nic nie tniesz, tylko przechodzisz do kolejnego punktu opisanego poniżej.

Te trzy przewody musisz podłączyć do przewodów z kostki dokładanego radia, które są podpisane jako Steering Wheel Control 1, Steering Wheel Control 2, czarny (masa). Na początek należy podłączyć czarny do czarnego, szary SWC (1) z kostki do białego, zielony SWC (2) do czerwonego (kolory przewodów z kostki radia dotyczą modelu GMS 7901, inne radia mogą mieć inny kolor, ale opis powinien być podobny). Tak przygotowany przewód wpinasz do modułu a następnie kostki ISO wpinasz do radia. Tu nie ma problemu, ponieważ wszystko pasuje tylko w jedno miejsce, więc się nie pomylisz.

UWAGA: warto te przewody podłączyć najpierw “na krótko”. Po podłączeniu radia, trzeba bowiem nauczyć radio przycisków z kierownicy (o tym zaraz napiszemy). Jeśli radio się nie nauczy przycisków, trzeba zmienić miejscami wyżej wymienione przewody (masa zostaje).

W ten sposób masz radio samochodowe do Hondy Civic UFO gotowe do podłączenia. Ważne jeszcze, aby zachować odpowiednią kolejność podłączania sprzętu tzn. część “moduł – samochód” podłączasz na końcu jak to prezentuje schemat.

Całość, czyli radio (pomijamy tu montaż radia 2 DIN w ramce i przepięcie przycisku świateł awaryjnych oraz przełożenie nawiewu – pokazujemy to w filmie poniżej) wraz z modułem podłączasz do instalacji Hondy Civic UFO.


Tu wszystko pasuje kostka w kostkę.

Zostaje nauczenie radia przycisków z kierownicy Hondy UFO. To akurat dość prosta procedura, ponieważ wchodzisz z poziomu menu radia do opcji SWC i przyciskasz przycisk na radiu oraz klawisz na kierownicy.

Radio zakomunikuje odpowiednim kolorem podświetlenia przycisku, że nauczyło się sterowania z kierownicy.

Przycisk na kierownicy w Hondzie Civic UFO “MODE” będzie służył do ustawiania daty i godziny na zegarze.

Zostaje montaż mechaniczny ramki i plastików w samochodzie. Gratuluję, właśnie stałeś się posiadaczem radia 2 DIN Android, które zainstalowałeś w Hondzie Civic VIII generacji UFO.

Prezentację radia 2 DIN Android 8.1 (GMS 7901) znajdziesz poniżej.


Polecamy nasze radia samochodowe oraz zestaw do montażu radia w Hondzie Civic.

Jeśli masz jakieś pytania, jesteśmy do dyspozycji:
dzwoń: 22 663 47 58
napisz: info@sklephadron.pl
odwiedź nas: Krasińskiego 59

Jeśli szukasz instalatora zajrzyj do naszej mapy instalatorów.

Wasze Komentarze

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

  1. KekePo mówi

    Ciekawy poradnik, zdecydowanie, zwięźle i zarazem szczegółowo opisany.
    Plus dla autora

W celu zapewnienia optymalnego funkcjonowania witryny, strona używa plików Cookies OK Czytaj więcej