Wideorejestratory Viofo – porównanie

1 339

Wideorejestratory Viofo to rodzina kamer samochodowych, które szturmem zdobyły nasz rynek. Jest to związane z dwoma cechami: Viofo nagrywa znakomity obraz i robi to za (stosunkowo) małe pieniądze. Rodzina ma to do siebie, że się rozrasta i czasem trudno rozeznać się czym jeden wideorejestrator różni się od drugiego. Przygotowaliśmy więc małe zestawienie, które może Wam pomóc w wyborze wideorejestratora Viofo. Zebraliśmy tu tylko podstawowe dane, szczegółowy opis każdej kamery znajdziecie u nas na stronie -> zobacz kamery Viofo.

Na naszym blogu znajdziesz też szczegółowy opis parametrów rejestratorów. Jeśli więc zastanawiasz się “co powinien mieć wideorejestrator”, “czy wideorejestrator jest dowodem” lub “jak działa tryb parkingowy” to odpowiedzi znajdziesz w naszych wpisach -> ABC wideorejestratorów oraz Tryb parkingowy w wideorejstratorze

Kliknij w obrazek poniżej, aby zobaczyć zobaczyć zestawienie parametrów kamer Viofo: A119, A119S, A119 PRO, A129 / A129 DUAL / A129 IR, WR1, A119 V3

Linki do testów:
– porównanie Viofo A119 z A119S oraz DOD LS470 -> kliknij tu
– prezentacja Viofo A129 DUAL -> kliknij tu
– prezentacja Viofo A129 IR wraz z omówieniem trybu parkingowego -> kliknij tu
– porównanie Viofo A119 z A119 V3 -> kliknij tu

Oznaczenia:

DUAL – kamera na przód i tył samochodu

G – kamera posiada wersje z modułem GPS

IR – kamera Viofo A129 posiada wersję z opcją monitoringu wnętrza samochodu (wideorejestrator dla taksówkarzy, kierowców Ubera, Bolta i egzaminatorów szkół nauki jazdy)

S – kamera z przetwornikiem SONY STARVIS, który umożliwia “widzenie w nocy”

Legenda:

rozdzielczość – to ilość pikseli na matrycy (podawana jest jako: “piksele pionowe x piksele poziome” np. 1920 x 1080p). Im większa rozdzielczość, tym większy i wyraźniejszy jest obraz (jeśli zdarzyło Ci się kupić wideorejestrator w markecie, to możesz trafić na podawaną rozdzielczość interpolowaną; czyli krótko mówiąc zostałeś oszukany)

fps – frames per second (klatki na sekundę), zwany też klatkażem. Jest to miara płynności wyświetlanego obrazu. Ze definicji im wyższa liczba klatek na sekundę, tym lepiej (różnicę między tymi parametrami można zobaczyć np. oglądając kino nieme gdzie klatkaż był na poziomie 16 fps)

kąt widzenia – to kąt zawarty między skrajnymi promieniami światła jakie dostają się do wideorejestratora. Im większy tym (teoretycznie lepiej). Tu znów możecie trafić na minę kupując kamerę w dziwnie niskiej cenie. Otóż producenci podają np. kąt widzenia obiektywu jako kąt widzenia kamery (a to nie musi być tożsame) lub podają kąt mierzony diagonalnie (ukośnie, podczas gdy na zdrowy rozum powinien być podawana wartość kąta płaskiego)

przesłona – to wartość, która określa ile światła dociera przez obiektyw do przetwornika. Wartość jest podawana zazwyczaj w ułamku (np. f/1.6). Im wartość ta jest niższa tym lepiej tzn. tym więcej światła pada na matrycę (ma to duży wpływ na nagrania nocne, w których z definicji jest mniej światła)

kompresja – to ilość danych upakowanych na karcie, którą określa kodek (np. H.264). Im wyższa wartość (np. H.265 jak w BlackVue czy w Viofo A119 V3, tym lepiej)

tryb parkingowy – to sposób ochrony samochodu na parkingu. Wideorejestratory pozwalają po zaparkowaniu nagrywać obraz po wykryciu wstrząsu (jak przy klasycznej parkingowej obcierce) lub po wykryciu ruchu przed obiektywem. Do prawidłowego działania trybu parkingowego będzie potrzebny adapter zasilania/power bank, który z jednej strony pozwoli zasilać kamerę na parkingu, z drugiej strony nie pozwoli na rozładowanie akumulatora (zobacz nasze adaptery zasilania). Uwaga: żaden wideorejestrator nie da Wam 100% pewności użytecznego nagrania z wydarzenia parkingowego (np. na parkingu może być zbyt ciemno, auto uderzające w Twój samochód może poruszać się zbyt szybko lub uderzyć równolegle itd.)

obsługiwane karty pamięci – zasadniczo wystarczają karty 32 GB lub 64 GB. Będziesz potrzebował przecież tylko kilka ostatnich minut z nagrania w przypadku kolizji (oczywiście jeśli masz wideorejestrator na przód i tył jak Viofo A129 Duo, karta może być odpowiednio większa)

sensor optyczny (matryca) / procesor – to dwa najważniejsze układy każdej kamery. Ich parametry, wykonanie, połączenie ma decydujący wpływ na jakość nagrań i tak np. w Viofo A119 piksel matrycy ma 2 μm, w A119 PRO to 2,2 μm a w Viofo A119S mamy 2,9 μm (im większy piksel, tym większa czułość matrycy, więc tym lepiej dla obrazu). Szczegóły techniczne mogą być męczące, więc warto zaufać filmom z testów -> zobacz nasz kanał na YT (oczywiście warto zawsze zwracać uwagę na wersję oprogramowania kamery, którą wykonywano testy, ponieważ np. nagrania z Viofo A119 V3 w sofcie v1.3 będą się różniły od nagrań tej samej kamery z softem v1.0). Aktualne wersje oprogramowania można pobrać -> na stronie Viofo

WiFi – niektóre wersje Viofo dają możliwość połączenia wideorejestratora z telefonem (w WR1 to wręcz konieczność, ponieważ ten model nie ma ekranu, więc dostęp do ustawień jest tylko z poziomu telefonu). Kamera generuje nazwę sieci i hasło na ekranie. Masz dostęp do widoku na żywo, do zgromadzonych nagrań (wraz z opcją ściągnięcia nagrania na telefon) i ustawień (aby przejść do ustawień należy zatrzymać nagrywanie). W czasie używania aplikacji Viofo masz ograniczony dostęp do ustawień z poziomu samej kamery. Menu aplikacji Viofo jest w języku polskim. Viofo ma WiFi dwuzakresowe: 2,4 i 5 GHz. Drugi zakres powinien być nieco szybszy, ale niektóre telefony z Androidem mają problem z kanałem 5 GHz, więc jeśli Twój telefon nie widzi WiFi kamery Viofo, należy na ekranie wideorejestratora zmienić zakres na 2,4 GHz. Aplikacja Viofo jest na Androida do pobrania ze Sklepu Google oraz iOS do pobraniu z AppStore

dodatki – to wszystkie bonusy jakie ma na pokładzie wideorejestrator. Czasem na pokładzie znajduje się LDWS (ostrzeżenie przed zmianą pasa), FCWS (ostrzeganie przed kolizją z samochodem poprzedzającym); te dwa były eksperymentem Viofo, który należy uznać za raczej nieudany. Jest i “Boot delay”, czyli włączanie kamery z pewnym opóźnieniem co jest użyteczne np. w autach z sinikiem Diesla (po włączeniu silnika, następuje spadek napięcia w instalacji, który może źle wpływać np. na kartę pamięci)

Wasze Komentarze

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

  1. amdbialystok mówi

    Pracuję w transporcie i wideorejestrator jest bardzo przydatny, szczególnie przy dłuższych trasach. Zawsze warto nagrywać to, co się dzieje w drodze, a dzięki opcji trybu parkingowego, także podczas postoju.

W celu zapewnienia optymalnego funkcjonowania witryny, strona używa plików Cookies OK Czytaj więcej